توزیع پمپ آب کشاورزی شناور بدون واسطه

تلمبه یا پمپ آب وسیله ای مکانیکی برای جابجایی و انتقال انواع سیالات و میعانات می باشد که در اثر فشار بالایی که می توانند وارد نمایند، مایعات را به ارتفاع بالا تر یا پایین تر منتقل می کنند. این انرژی انتقال را از منبعی مانند موتور می گیرد و به سیال و مایعی که در حال عبور می باشد، منتقل می کند. در نتیجه باعث افزایش انرژی سیال می شود و از پمپ با شدت بیشتری خارج می گردد. پمپ ها در صنایع زیادی به کار می روند. صنایع مختلف، کاربردهای مختلفی نیز دارند. گونه دیگری از پمپ های کشاورزی وجود دارند که در زمین های زراعتی و باغات بسیار پر کاربرد هستند، این پمپ ها به پمپ آب کشاورزی شناور معروف هستند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

توزیع پمپ آب کشاورزی شناور بدون واسطه

پمپ آب کشاورزی شناور تک فاز چیست؟

پمپ آب کشاورزی شناور تک فاز چیست؟ پمپ ها انرژی خود را از منابع مختلفی تأمین می کنند نمونه های از این منابع، موتور های درون سوز، نیروی باد و پمپ های دستی می باشند. پمپ ها در سایز ها و شکل های مختلفی ساخته شده اند، سایز های آن ها می توانند بسیار کوچک و در حد میکروسکوپی باشند که در پزشکی کاربرد دارند و هم در سایز های بزرگ باشند مانند پمپ هایی که در صنعت استفاده می شوند.

پمپ ها در مکان های زیادی به کار می روند، از پمپ های خانگی گرفته تا پمپ هایی که در صنعت به کار می روند مانند پمپ های کشاورزی. یکی از مهمترین و قوی ترین پمپ ها پمپ های کشاورزی هستند که می توانند مقادیر زیادی از مایعات و آب را با فشار بالا و در فاصله های طولانی منتقل کنند. پمپ های کشاورزی باید با دوام و محکم باشند تا در شرایط دشوار نیز عملکرد خود را از دست ندهند.

پمپ آب شناور در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شده اند و در مصارف خانگی و صنعتی به کار می روند.اختراع پمپ‌های كشاورزی رونق فراوانی در کشاورزی ایجاد کرده است این پمپ ها در کشاورزی نقش بزرگی را بازی می کنند به طوری که می توانند آب را از منبع آن که می تواند رودخانه، سد و یا چاه باشد از طریق لوله های تعبیه شده به محل مورد نیاز منتقل کنند. پمپ های کشاورزی را به طور کلی می توان به دو دسته پمپ های دینامیکی و پمپ های معمولی تقسیم نمود.

پمپ آب کشاورزی دینامیکی پمپ‌هایی هستند که انعطاف پذیری بالایی دارند به طوری که می توان از این پمپ ها برای مصارف بزرگ پمپاژ، مانند آبیاری قسمتی وسیع از زمین های زراعی استفاده کرد. یک پمپ دینامیکی شامل مجموع ای از تیغه های چرخان می باشد که برای افزایش یا کاهش فشار در سیستم آبیاری به کار می روند. با چرخش تیغه‌های مخصوص در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف عقربه های ساعت، می‌توان جریان سیالات را تغییر داد. درنتیجه فشار سیالات نیز تغییر خواهد یافت.

دومین دسته پمپ آب کشاورزی معمولی می باشد که تیغه‌های مخصوص این پمپ باعث می شود تا جریان هوای اطراف تغییر یابد و بتوانند در جهت خاصی قرار بگیرند. سیستم این پمپ ها به گونه ای است که با افزایش حجم فشار کاهش می یابد و بر عکس با کاهش حجم فشار افزایش می یابد. این تغیرات در فشار باعث مکش مایعات به سیستم می شود و در جهت مورد نظر خارج می شود. با تغییر میزان فشار در یک سیستم بسته کار می‌کنند.

مزایای استفاده از پمپ آب کشاورزی شناور

مزایای استفاده از پمپ آب کشاورزی شناور پمپ های کشاورزی شناور از نوع پمپ های سانتریفیوژ می باشند و بیشترین کاربرد را در کشاورزی، این پمپ ها دارند. و می تواند آب را از سطح زیر زمین و از چاه های کم عمق و یا عمیق استخراج کند. در حقیقت پمپ های شناور برای استخراج آب از سطوح زیر زمینی طراحی شده اند. نام دیگر این پمپ های شناور، پمپ چاه عمیق یا پمپ آبیاری می باشد.عملکرد پمپ شناور به گونه ای است که به طور کامل باید در آب قرار داشته باشد.

و اگر در آب غوطه ور نباشد به طور کامل کار نخواهد کرد. این پمپ طوری طراحی شده است که می تواند آب را با فشار بالا به سطح زمین برساند. این سری از پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند.به طور کلی معیار ها و واحد های اندازه گیری پمپ ها شامل چندین قسمت است.

اولین واحد اندازه گیری دبی یا آبدهی می باشد که میزان عبور سیال از یک مقطع در واحد زمان است. و معمولا با علامت Q نشان داده می شود. واحد اندازه گیری آن می تواند لیتر بر دقیقه، لیتر بر ثانیه و یا متر مکعب در هر ساعت محاسبه شود. معیار دوم، هد یا (ارتفاع) می باشد و به این معناست که پمپ تا چه ارتفاعی می تواند سیال را با فشار بالا ببرد.

مورد سوم فشار می باشد و به این معناست که مقدار فشار وارد شده بر روی هر واحد از سطح زمین. مورد چهارم افت ارتفاع می باشد که با عبور سیال از لوله ها یا فیلتر ها و در اثر اصطحکاک با جداره داخلی آن ها مقدار جریان سیال و ارتفاع پمپاز کاهش می یابد که به آن افت ارتفاع می گویند. مورد پنجم جرم مخصوص می باشد که منظور از جرم سیال وزن سیال یا مایع می باشد.

مورد ششم، توان خروجی می باشد که به معنای توان وارد شده به سیال توسط پمپ است. که به سه عامل دبی، ارتفاع و وزن سیال بستگی دارد. مورد هفتم توان مصرفی می باشد که منظور از توان مصرفی توان وارد شده به پمپ توسط موتور و انتقال این توان و انرژی به سیال است. مورد آخر راندمان است که از تقسیم توان خروجی پمپ بر توان مصرفی آن به دست می آید.

نحوه عملکرد پمپ آب کشاورزی شناور چگونه است؟

نحوه عملکرد پمپ آب کشاورزی شناور چگونه است؟ برای خرید و سفارش پمپ آب می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام نمایید. خرید آنلاین پمپ های آب خانگی این امکان را به خریداران می دهند که از قیمت انواع پمپ موجود در سایت مطلع شوند و بتوانند بهترین و با کیفیت ترین محصول را سفارش دهند. این روش یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها می باشد.

سفارش عمده انواع پمپ آب کشاورزی شناور

سفارش عمده انواع پمپ آب کشاورزی شناور همانطور که در قسمت های بالا گفته شده است پمپ های شناور در دو نوع تک فاز و سه فاز وجود دارند. پمپ های تک فاز برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از پمپ های تک فاز در مکان هایی که برق تک فاز وجود داشته باشد استفاده می کنند. طول عمر این پمپ های شناور تک فاز بیشتر از موتور های سه فاز است. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری پمپ تک فاز نیز به مراتب کمتر از سه فاز است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما