قیمت پمپ آب کشاورزی دینامیکی

همانطور که می دانید امروزه با توجه به افزایش علم و آگاهی، تکنولوژی و صنعت پیشرفت چشم گیری داشته است و همواره رو به پیشرفت است. این پیشرفت و تکنولوژی در حقیقت به کمک انسان ها آمده اند و کار ها را برای آن ها تسهیل کرده اند.

یکی از این تکنولوژی ها می تواند در رابطه با ادوات و وسایل کشاورزی باشد برای مثال یکی از این وسایل می توان به پمپ آب کشاورزی دینامیکی اشاره کرد که در ادامه بیشتر درباره آن و ویژگی های آن بحث خواهیم کرد.

قیمت پمپ آب کشاورزی دینامیکی

بررسی تخصصی انواع پمپ آب کشاورزی

بررسی تخصصی انواع پمپ آب کشاورزی گفتیم که افزایش تکنولوژی امروزه حرف اول را در جهان می زند و این افزایش صنفت می تواند در زمینه های مختلف اعم از پزشکی، مکانیکی، کشاورزی، دامپروری و غیره باشد که ما بحث امروزمان در رابطه با کشاورزی می باشد. پیشرفت در کشاورزی باعث شده است که تغییر و تحول زیادی در زندگی بشر ایجاد کند.

برای مثال در گذشته همه امور و کار های مرتبط با گیاهان و مواد غذایی گیاهی با دست و توسط بشر و یا با حیواناتی نظیر گاو و الاغ انجام می شده است که علاوه بر وفت زیادی که می گرفتند به نیروی انسانی زیادی نیاز بود و هم چنین قوت و نیروی زیادی نیز از افراد می گرفت.

کار هایی از قبیل شخم زدن، درو کردن، آرد کردن، آبیاری و غیره که امروزه با استفاده از تجهیزات پیشرفته جایگزین این کار ها شده اند و کار را برای انسان راحت کرده اند. گفتیم آبیاری یعنی بردن آب به زمین و محلی که قرار است کشاورزی انجام شود که در قدیم توسط جوی آب و بیل زدن انجام می شد که امروز به جای آن از پمپ های کشاورزی و لوله های مخصوص آن استفاده می شود.درباره انواع پمپ آب کشاورزی می توان به چند مورد نام برد برای مثال:

  • پمپ آب فشار قوی: که به پمپ سه فاز نیز معروف است و این مدل نیز در داخل آب قرار می گیرد که رعایت نکات ایمنی برای ضد آب کردن اتصالات برق آن بسیار حائز اهمیت است.
  • پمپ آب شناوری: که همانطور که از اسمش پیدا است به صورت شناور در سطح آب قرار دارد که اکثرا درون استخر های آبیاری قرار داده می شود و معمولا برای شرایطی استفاده می شود که آب قرار است به طور ثابت و یکنواخت در یک زمان مشخص جریان پیدا کند.
  • پمپ آب سانتریوفیوژی: که اغلب روی سطح خشکی و روی زمین و یا به دیوار نصب می شود و پمپ گریز از مرکز نیز در این دسته قرار می گیرند.
  • پمپ آب پروانه ای: که اغلب در داخل آب چاه یا مخزن قرار دارد و خروجی آن به صورت فواره ای و پروانه ای است و معمولا برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده می شود و آبیاری به صورت بارشی صورت می گیرد.

آشنایی با کاربرد پمپ آب کشاورزی

همانطور که گفتیم امروزه کاربرد ادوات و تجهیزات کشاورزی بیشتر شده است که البته افزایش کشت و کار و افزایش جمعیت در این مورد بی تاثیر نیست. پمپ آب به طور کلی به معنای وسیله ای است که باعث حرکت و انتقال آب از نقطه ای به نقطه دیگر می باشد که بستگی به عواملی مثل شیب محل، مقدار آب، پستی و بلندی زمین و غیره بستگی دارد.

پمپ آب کشاورزی به گونه ای طراحی شده است که به کشاورز کمک می کند تا آب از چاه به بالا کشیده شود و یا از استخر با فشار و سرعت بالا توسط لوله به زمین کشت منتقل شود. پمپ آب می تواند نسبت به مساحت زمین و حجم آب در دسترس کوچک و بزرگ باشد که اغلب بر اساس اینچ طبقه بندی می شوند مثلا دو اینچ، چهار اینچ و غیره.

شاید بتوان گفت که یکی دیگر از دلایلی که پمپ آب روی کار آمد این است که با توجه به افزایش خشکسالی آب های سطحی کم شده اند و افراد مجبور به استفاده از چاه هایی با عمق بیشتر شده اند و توزیع‌ کنندگان پمپ آب کشاورزی در صدد راحت تر کردن این کار برآمدند و با استفاده از پمپ آب را بالا می کشیدند.

پمپ آب کشاورزی در راستای صرفه جویی در آب نیز گامی مهم به شمار می رود و از هدر رفت آب در اطراف جوی آب، نفوذ آب به خاک و غیره جلوگیری می کند. و همچنین با کنترل آب توسط سیستم های کنترل گر روی پمپ ها می توان از اتلاف آب در مقیاس قابل توجهی جلوگیری کرد.

راهنمای خرید پمپ آب کشاورزی دینامیکی

راهنمای خرید پمپ آب کشاورزی دینامیکی همانطور که گفتیم پمپ آب کشاوری انواع مختلفی دارد که هر کدام راهکار و طریقه مصرف خود را دارد برای مثال پمپ آب کشاورزی دینامیکی است که جزو بهترین نوع پمپ ها به حساب می آیند و از پمپ آب کشاورزی معمولی جدا می شوند. به طور کلی این نوع پمپ جزو پمپ های مدل سانترفیوژی تقسیم بندی می شوند.

در این نوع پمپ نوع زاویه ورود و خروج آب با محسبات ریاضی و مهندسی تعیین و بررسی می شود که اغلب آب از جهتی که وارد می شود با همان جهت نیز خارج می شود که بقیه مطالب مربوط به بخش مهندسی آن می شود که از گفتن آن صرف نظر می کنیم.

پمپ آب کشاورزی دینامیکی توان و فشار بالایی دارد که برای انتقال آب و آبیاری هایی با سطح های وسیع بسیار کاربرد دارد و به دلیل وجود تیغه های پروانه ای و همچنین انعطاف پذیری بیشتر این نوع پمپ بیشتر کاربرد دارد.

پمپ آب کشاورزی به طور کلی دارای اجزایی می باشد که در همه پمپ ها یکسان است از جمله دارای یک هندل می باشد که کار روشن کردن پمپ را برعهده دارد و با کشیدن یک یا دو بار آن موتور پمپ روشن می سود و شروع به کار می کند که البته در نوع پیشرفته آن ممکن است به جای هندل از کلید خاموش و روشن برخوردار باشد.

علاوه بر این هر پمپ آب از یک موتور برخوردار است که کار اصلی پمپ را انجام می دهند یعنی آب را ابتدا با فشار زیاد و با مکش زیاد از مبدا به حرکت در می آورند و در مقصد خالی می کنند. اغلب موتور های پمپ آب کشاورزی با بنزین کار می کنند اگرچه نوع برقی آن نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی های پمپ آب کشاورزی این است که هم می تواند به صورت سیار باشد و به راحتی جا به جا شود که معمولا دو چرخ در پایین آن تعبیه شده است و هم می تواند در محل خاص ثابت شود که جاهای مخصوص برای بست کردن و محکم کردن به زمین یا دیوار وجود دارد.

بسته به قدرت موتور و پمپ آب هر کدام لوله های پلاستیکی قابل انعطاف و مخصوص با طول قطرهای متفاوت دارد که آب در داخل آن ها جریان پیدا می کند از مزیت این لوله ها این است که جا گیری کمی دارند و به راحتی جمع می شوند.

هنگام خرید از فروشگاه پمپ آب کشاورزی بهتر است از قبل با مشاور و مهندس کشاورزی صحبت کنید و در مورد دستگاه ها و انواع پمپ ها اطلاعات کافی بدست آورید و یا از افراد خبره برای رهنمای خرید استفاده کنید.

زیرا به دلیل تنوع پمپ آب کشاورزی هر کدام مخصوص نوعی خاص از حجم آب و هکتار زمین مورد استفاده است و در صورت خرید نامناسب ممکن است پمپ آب توانایی مکش و انتقال آب را نداشته باشد و یا برعکس از حد نیاز ما بیشتر کار کند که در حقیقت نوعی خرید اشتباه انجام داده ایم و از نظر اقتصادی نیز ضرر کرده ایم.

از جمله معیار هایی که هنگام خرید پمپ آب کشاورزی باید مور د توجه قرار دهید و راهنمای خرید خود بکنید عبارت اند از: مساحت زمین و مکان آب دهی، عمق چاه و آب مورد مکش، حجم آبی که قرار است در زمان مشخص منتقل شود، مسافتی که قرار است آب حرکت کند، نوع ماده سیالی با دانسیته مختلف و چندین دلیل دیگر.

کامل‌ترین راهنمای نگهداری از پمپ آب کشاورزی

گفتیم یکی دیگر از انواع پمپ آب می توان به پمپ آب کشاورزی شارژی اشاره کرد که در این نوع پمپ موتور با استفاده از نیروی الکتریکی و برق کار می کند و معمولا برق ۱۲ و ۲۴ ولت را دارا است. از نظر جسه این نوع پمپ شارژی اندازه ای کوچک تر از سایرین دارد و با باتری و شارژر نیز می تواند نیرو در خود ذخیره کند.

پمپ آب کشاورزی شارژی برای کار های سبک تر انجام می شود و قادر به حرکت آب برای مثال با حجم زیاد برای مساحت های هکتاری نمی باشد و اکثرا برای محیط هایی مثل گلخانه ها، حیاط های دارای باغ و زمین و حتی انتقال سایر مایعات در کارخانجات استفاده می شود.

از مزیت های این دستگاه می توان این مورد را نام برد که صدای بسیار کمتری نسبت به سایرین ایجاد می کند و آز آلودگی صوتی می کاهد همچنین این پمپ آب از نظر حجم و جا گیری نیز کوچک تر است و حمل و نقل آن به راحتی صورت می گیرد.

پمپ آب قدمت و عمر ماندگاری بسیار بالایی دارد و چندین سال می توان از آن استفاده سودمند داشت که مستلزم رعات نکاتی است. در مورد نگهداری پمپ آب کشاورزی در انواع مختلف باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. برای مثال به چند مورد در پایین دقت کنید.

  • دستگاه باید در زمان بلا استفاده بودن در مکانی خشک و دور از رطوبت نگهداری شود و همچنبن از سرد بودن بیش از اندازه آن جا نیز جلوگیری شود زیرا هنگام روشن کردن موتور به سختی هندل می خورد.
  • آب داخل لوله ها و شلنگ پمپ باید کاملا خالی شود زیرا باعث رشد خزه و موجودات ریز می شود.
  • هنگام استفاده مجدد از پمپ آب از وضعیت روغن موتور اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز روغن کاری انجام شود.

فروش مستقیم پمپ آب کشاورزی دینامیکی

فروش مستقیم پمپ آب کشاورزی دینامیکی همانطور که می دانید امروزه با توجه به اینکه مشغله های انسان افزایش یافته است به دنبال آسان کردن کارها و امور مربوط به شغل و حرفه خود است مثلا در زمینه کشاورزی، فرد کشاورز از پمپ های آب کشاورزی استفاده می کند که هم در زمان خود صرفه جویی کند و هم کارهایش بی درد سر انجام شود.

بر همین اساس تولید کنندگان خط تولید این پمپ ها را راه اندازی کرده اند که علاوه بر رفع نیاز و تقاضای مشتریان، نوعی کارآفرینی برای افراد بی کار و هم چنین در آمدزایی برای مجموعه به حساب می آید.

به طور کلی تفاوت چندانی در نحوه کار پمپ آب کشاورزی وجود ندارد و همگی کار پمپاژ آب را چه از چاه و چه سد و رودخانه انجام می دهند و فقط میزان پمپاژشان متفاوت است که معمولا بر روی قیمت آن تاثیر گذار است.

عرضه مستقیم پمپ آب کشاورزی دینامیکی

در گذشته ایرانیان به ناچار مجبور بودند تا این ادوات کشاورزی مثل پمپ آب را از خارج و کشور هایی مثل چین و غیره وارد کنند. اما اندکی بعد با کمک دانشمندان و مخترعین کشور عزیزمان ایران از این کار و واردات پمپ بی نیاز شدند.

در خط تولید کارخانجات پمپ آب کشاورزی هر کدام از قطعه های تشکیل دهنده پمپ توسط دستگاه ها و یا افراد و پرسنل در کنار هم قرار می گیرند و با اتصالات محکم به یکدیگر متصل می شوند و محصولی با کیفیت و مرغوبیت تهیه و به بازار عرضه می شود.

امروزه علاوه بر تامین پمپ آب داخل کشور و رفع و رجوع مشتریان، پمپ آب کشاورزی صادراتی نیز طراحی و ساخته می شود که به نوبه خود نوعی پیشرفت برای کشور محسوب می شود و باعث افزایش صادرات غیر نفتی می شود.

در مورد امکانات پمپ آب کشاورزی صادراتی باید ذکر کرد که اغلب راهنمای خرید آن به زبان انگلیسی رایج نوشته می شوند تا همه افراد کشور های صادر کننده بتوانند از آن بهره ببرند. همچنین گاهی برای معرفی و تبلیغ این پمپ ها لازم است تا افرادی به عنوان نماینده به کشور های مختلف بروند و اطلاعات کافی در اختیار آن ها بگذارند.

سفارش مستقیم پمپ آب کشاورزی دینامیکی

سفارش مستقیم پمپ آب کشاورزی دینامیکی شما می توانید برای تهیه پمپ آب کشاورزی در انواع و اقسام مختلف به نمایندگی های معتبر این محصول در سراسر شهر و حتی روستا ها مراجعه کنید که کار توزیع پمپ آب کشاورزی را برعهده دارند و با توجه به توضیحات افراد خبره بهترین خرید را انجام دهید.

ما نیز در تلاشیم تا با معرفی محصول از روش های مطمئن به شما کمک کنیم تا محصولاتی را ارائه دهیم که علاوه بر قیمت مناسب و به صرفه اقتصادی از کیفیت عالی نیز برخوردار باشد. روش های اینترنتی سفارش کالا دارای مزیت هایی می باشد برای مثال:

اول اینکه بدون خارج شدن از خانه با توجه به وضعیت کرونایی امروز می توانید محصول خود را خریداری کنید. دوم اینکه خرید به صورت اینترنتی به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم با مشاوران مربوط به کشاورزی صحبت کنید و پمپ آب مناسب خود را پیدا کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما