پخش کننده پمپ آب قلمی سه فاز

پمپ آب قلمی در دو نوع سه فاز و تک فاز می باشند و به صورت یکپارچه و یا دو تکه عرضه می شود به هر حال در هردو مورد باید موتور در پایین پمپ نصب شود تا بوسیله آب خنک شود پخش کننده پمپ آب سه فاز سعی می کند تا محصولی با کیفیت و استاندارد را در اختیار خریداران قرار دهد شرکت های تولید کننده این محصول در واقع پخش پمپ آب را بر عهده دارند که سعی دارند محصولی با قیمت مناسب را در اختیار خریدران قرار دهند.

پخش کننده پمپ آب قلمی سه فاز

چگونگی نحوه عملکرد پمپ آب قلمی

چگونگی نحوه عملکرد پمپ آب قلمی پمپ آب قلمی که به نام پمپ آب شناور نیز شناخته شده است دارای ظاهری باریک و استوانه ای شکل است و در مکان هایی که از قطر کمی برخوردار است بسیار کاربرد دارد پمپ آب اصل در آب غوطه ور می گردد برای همین به آن پمپ آب مستتغرق نیز گفته می شود و موتور بر روی آن کوپله می شود و بر روی آن قرار می گیرد این نوع پمپ به خاطر غوطه ور شدن در آب از مایعات و آب های اطراف خود موتور را خنک نگه می دارد.

اگر موتور در جای خشک کار کند از کار می افتد این پمپ ها جزء دسته بندی پمپ های سانتریفیوژ طبقاتی هستند که دارای تعداد پروانه بیش از دو تا هستند مایعات پس از ورود به داخل پمپ ، از طریق پروانه ها ،سرعت بخشیده می شوند و به خارج از پمپ ، انتقال داده می شوند این نوع پمپ به خاطر تعداد پروانه هایی که پشت سر هم چیده شدند از ارتفاع بالایی برخوردار می باشند.

نکاتی که در مورد نصب پمپ آب قلمی باید بدانید این است که در محیط های خشک و بدون آب روشن نشود ، در فواصل زمانی مناسب باید پروانه ها و اطراف آن تمیز شوند ، از وجود رسوبات و شن و ذررات معلق باید جلوگیری شود ، در هنگام نصب موتور باید بالای و پمپ در پایین قرار گیرد، در خروجی پمپ باید از یک شیر یک طرفه استفاده شود.

مقایسه پمپ آب تک فاز با سه فاز

مقایسه پمپ آب تک فاز با سه فاز پمپ قلمی کشاورزی در دو مدل تک فاز و سه فاز هستند که با توجه به نیاز مشتری در دو جنس استیل و چدن می باشند و یکی از کاربرد های عمومی این محصولات استفاده کردن در پمپ چاه آب می باشدپمپ های تک فاز بیشتر پمپ های کوچک خانگی هستند که در مصارف آب خانگی که با افت فشار مواجه هستید می تواند فشار آب مناسبی را برای شما تامین کند و ارتفاع آن را با توجه به طبقه ای که در آن زندگی می کنید در نظر بگیرید و پمپی را انتخاب کنید که آب را برای شما در طبقه دلخواه تهیه کند.

همه پمپ های خانگی تک فاز هستند و قدرتی در حد یک تا یک و نیم اسب بخار را دارند ارتفاع پاشش این پمپ تا ۳۵ متر می باشد پس با توجه به طبقه ساختمان پمپ های متفاوتی از لحاظ قدرت استفاده می شوند این نوع پمپ در نوع چینی و ایتالیایی در بازار موجود می باشد که نوع چینی آن نسبت به نوع ایتالیایی دارای صدای بیشتری است و نوع چینی دارای سیم پیچی مسی و کارایی بیشتر است که دارای قیمت بالاتری می باشد.

استفاده کردن از پمپ های سه فاز در پمپ های کشاورزی برای آبیاری قطره ای و یا آبیاری بارانی که نیاز به فشار آب بالایی دارد که برای آبیاری مزارع بزرگ با فشار آب بالا از پمپ های سه فاز استفاده می کنند پمپ های سه فاز مانند پمپ های تک فاز در دو نوع چینی و ایتالیایی در بازار عرضه می شوند که نوع چینی آن از لحاظ سیم پیچی دارا مقاومت بالاتری می باشد.

پمپ آب قلمی در چه مواردی کاربرد دارد؟

پمپ آب قلمی در چه مواردی کاربرد دارد؟ کاربرد پمپ قلمی قابل استفاده در صنایع و معدن ،آبیاری های زمین های کشاورزی ،استفاده کردن در چاه و چاله ها ،استفاده در مراکز تصفیه آب ،انتقال آب شور ،اطفا حریق و آتش نشانی ،سیستم آبرسانی مسکونی ،شستشو صنعتی ،نیروگاه ها ،دکل های حفاری دریایی ،حوضچه های پرورش ماهی می باشد.

این محصوال به صورت خانگی برای فشار آب به طبقه های بالاتر کاربرد دارد و در امور کشاورزی برای آبیاری های بارانی و آبیاری های فشار قوی نیز کاربرد دارد همچنین برای استفاده از این پمپ ها برای مکان هایی که اغلب برق وجود ندارد به صورت پمپ بنزینی و گازوئیلی استفاده می کنند مثلا برای پمپاژ آب رودخانه ها به طرف مزرعه که دسترسی به برق نیست می توان از ژنراتورهای بنزینی و یا ژنراتورهایی که به تراکتور متصل می شوند استفاده کرد و راه ساده تر استفاده از موتر پمپ های بنزینی و گازوئیلی است که از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است این نوع پمپ ها می توانند آب را تار ارتفاع ۱۰ متر پمپاژ کنند و دارای قدرت مکش حدود هشت متر می باشند.

برای استفاده از پمپ فشار قوی برای گلخانه و گاوداری ها و یا مرغداری ها پمپ ها معمولی قادر به این میزان فشار که در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ اتمسفر نیاز دارد را نیستند از پمپ های پیستونی استفاده می کنند.

برای پمپاژ آب در طرح های که فضای کم است از پمپ های عمودی استفاده می کنند مثل چاها با دهانه کم که کاربرد آبیاری می تواند داشته باشد یا تخلیه آب معادن و یا برداشت از مخازن یا رودخانه ها و همچنین چاهای عمیق و نیمه عمیق از پمپ های شناور ویا قلمی استفاده می کنند.

این پمپ ها به صورت عمودی قرار می گیرند ورودی و خروجی آن روبروی همدیگر است در این پمپ خنک کردن موتور توسط آب شناور صورت می گیرد این پمپ را می توان به صورت طبقاتی بر روی همدیگر سوار کرد پمپ های طبقاتی را می توان در دستگاه های تصفیه آب جهت پمپاژ آب به دیگ های بخار و همچنین انتقال آب به سیستم های حرارتی و تهویه و افزایش فشار آب در بخش های صنعتی و کشاورزی استفاده کرد.

تولیدکنندگان برتر پمپ آب قلمی اصل

تولیدکنندگان برتر پمپ آب قلمی اصل تولید کنندگان پمپ آب قلمی در داخل و خارج از کشور با برند های مختلف محصول خود را در بازار های داخلی و خارجی عرضه می کنند این محصولات با توجه به کیفیت و برند تولید کننده و جنس آن قیمت گذاری می شود ولی در هر حال تمامی تولید کنندگان سعی بر این دارند محصولی را که به بازار فروش عرضه می کنند دارای قیمت مناسب و استاندارهای جهانی و با کیفیت باشد آن ها این محصول را در دو نوع تک فاز برای مصارف خانگی و مکان های کوچکتر و سه فاز را برای امور کشاورزی و در مصارف صنعتی و بزرگتر در بازار فروش عرضه می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما